HEALTH TIPS: Een kater?

201407katerWat jammer, we waren er bijna. Helaas,het heeft niet zo mogen zijn. Ze hebben de halve finale bereikt en daar zijn we trots op. Terug naar vandaag. Zoveel je geniet van de alcohol op de avond zelf, zoveel zal je boeten de dag erna. Een zwaar hoofd, overmatige gevoeligheid voor licht en geluid, misselijk en dorst, hallo kater. Hier volgen wat tips om je kater te verzachten en mogelijk een kater te voorkomen.

2302300467_c57296e34f_bOp de dag zelf

  • Drink nooit op een lege maag. Zuivelproducten zoals melk en yoghurt zijn leggen een filter op je maagwand. Dus neem een bordje yoghurt, een stukje kaas voordat je gaat drinken
  • Beperk koolzuurhoudende alcoholische dranken. Deze stijgen rechtstreeks naar je hoofd, door de bubbels versnelt de absorptie van alcohol.
  • Vermijd een slaapmutsje. Deze zwaar alcoholische dranken zullen je kater alleen maar verergeren.
  • Wissel alcoholische drankjes steeds af met een glas water, hierdoor hou je je vochtgehalte op een gezond peil
  • Neem een paracetamol voor het slapengaan met flink wat water, zodat je lichaam je niet wekt door knallende koppijn en dorst en je al slapende kan herstellen van je kater

DSC_5713De ochtend erna

  • Drink zodra je wakker wordt een flink aantal glazen water om je watertekort aan te vullen
  • Een tip van oma, je kunt een eetlepel suiker samen met een theelepel zout oplossen in een groot glas water en op drinken.
  • Drink drankjes met veel mineralen, bijvoorbeeld AA drink
  • Groene thee met een flinke scheut honing doet ook wonderen: de honing brengt je suikerspiegel weer naar een normaal niveau terwijl de groene thee je lichaam, in tegenstelling tot zwarte thee, niet uitdroogt
  • Drink geen koffie, limiteer je cafeine inname. Het zal je tekort aan hydratatie alleen maar verergeren.
  • Neem een voedzaam ontbijt. Je lichaam is druk bezig om de alcohol te verwerken. Volkoren toast, eieren, gegrilde tomaten en vers geperst sap helpen de schade te herstellen.
  • Vermijd medicijnen zoals een asprine of ibrubrofen. Dit kan je maagklachten alleen maar verergeren.
  • Bied weerstand aan je trek in vette of zoet snacks. Dit bloedsuikerspiegel alleen nog maar meer verstoren. Eet fruit of maak een smoothie van fruit en yoghurt.
  • Slaap uit en ga naar buiten, rust gevolgd door frisse lucht doet wonderen.

 

Geef een reactie