FOOD TIPS: Hummus

DSC_9529Afgelopen dinsdag kon je zien welke kikkerwerten je het beste kan kopen voor het maken van een Hummus. Ja, hummus is hip en hier in een paar jaar tijd heel populair geworden. Je kan het krijgen op een belegd broodje, voorverpakt in de supermarkt en als voorgerecht in een restaurant. Hummus is lekker, gezond en makkelijk te maken. De dip is gewoon onweerstaanbaar. En er zijn veel variatiemogelijkheden. Ik vond 4 goede redenen om iedere dag hummus te eten. Kijk je mee?

ummus is sinds een paar jaar een ontzettend populair gerecht geworden in Nederland. Je kan het krijgen op belegde broodjes, voorverpakt in supermarkten en als voorgerecht in restaurants. Heerlijk als lunch, snack of bij het avondeten. Hummus is gezond, – See more at: http://www.gezondetips.nl/hummus#sthash.X7xpTfbw.dpuf
ummus is sinds een paar jaar een ontzettend populair gerecht geworden in Nederland. Je kan het krijgen op belegde broodjes, voorverpakt in supermarkten en als voorgerecht in restaurants. Heerlijk als lunch, snack of bij het avondeten. Hummus is gezond, – See more at: http://www.gezondetips.nl/hummus#sthash.X7xpTfbw.dpuf
ummus is sinds een paar jaar een ontzettend populair gerecht geworden in Nederland. Je kan het krijgen op belegde broodjes, voorverpakt in supermarkten en als voorgerecht in restaurants. Heerlijk als lunch, snack of bij het avondeten. Hummus is gezond, – See more at: http://www.gezondetips.nl/hummus#sthash.X7xpTfbw.dpuf Die dip is gewoon onweerstaanbaar. En er zijn veel variatiemogelijkheden. Ik vond 10 goede redenen om iedere dag hummus te eten. Kijk je mee?

DSC_9504

  • Een Hummus met bieten helpt je bij het beheersen van je gewicht. Het is zo rijk aan eiwitten en kan dus helpen bij het bestrijden van honger en helpt je bij het evenwicht van je bloedspiegel. En dat helpt je weer om je buitensporige snackaanvallen te beheerzen. Ook het ijzergehalte in bieten hummus geeft je energie, misschien net genoeg om toch naar de sportschool te gaan.
  • Kikkererwten kunnen je cholesterol verlagen. Door vaak kikkererwten te eten, ga je vanzelf minder vet gebruiken en dat heeft weer effect op je cholesterol
  • Er bestaan zoveel smaken hummus dat het je nooit zal vervelen, denk aan rode paprika, olijven, artisjokken, citroen, basilicum. Probeer eens met kokos of een zoete aardappel. Keuze mogelijkheden in overvloed.
  • Hummus is een zeer gezond broodbeleg. Laat de kaas, salade en je vleeswaren voor wat het is en neem een gezonde hummus spread op je brood. Het wordt een smakelijke lunch.

Hummus is zo makkelijk te maken. Het enige wat je nodig hebt is gekookte kikkererwten, knoflook, olijfolie, tahin, citroen en zout. Doe het in de foodprocessor en klaar ben je.

Geef een reactie